Még öregebb autókat importáltunk az első negyedévben 

Sajtóközlemény 

Budapest, 2021. április 30. 

A honosítási szabályok idei szigorításának eddig nincs érezhető hatása 

Az idősebb autókra vonatkozó, januártól bevezetett szigorúbb honosítási szabályok év eleji bevezetése ellenére idén tovább romlott a külföldről beáramló használt személygépkocsik korösszetétele. Az idei első negyedévben behozott autók átlagéletkora 11,3 évre nőtt a tavaly ilyenkor regisztrált 10,9 éves átlagról. A legalább 10 éves autók aránya az importon belül a tavalyi első negyedévben mért 60,5 százalékról 64,6 százalékra nőtt. 

A teljes hazai autópark átlagéletkora a KSH adatai szerint tavaly év végére 14,7 évre emelkedett. Az állomány idei további öregedését vetíti előre az a tény, hogy jelenleg az importált autók 41,1 százaléka legalább 15 éves, további 23,5 százalékuk pedig elmúlt tíz éves. 

Az itthon forgalomba kerülő importautók összetételének romlása nem választható el a vírushelyzettől – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – A tömegközlekedés kiváltása érdekében megnőtt az igény az olcsó, de még üzemben tartható autók iránt. A válság kitörése óta a forint is leértékelődött az euróval szemben, így ugyanakkora forintösszegért a vásárlók csak olcsóbb, a korábbiaknál idősebb autókat tudnak megvásárolni. Ezeket a hatásokat nem volt képes ellensúlyozni a honosítási szabályok szigorítása sem.” 

Az év elejétől bevezetett szigorítások különösen az idős használt autók forgalomba helyezését nehezítik: egyrészt megkövetelik az uniós típusigazolást vagy az autón elhelyezett típustáblát, másrészt a hat évnél idősebb, illetve több mint 160 ezer kilométert futott autóknak immár külön környezetvédelmi vizsgán kell átesniük. A mostani adatok azonban azt mutatják, hogy további intézkedésekre is szükség lenne annak érdekében, hogy az importban nagyobb részarányt képviseljenek a kevésbé öreg, jobb műszaki és környezetvédelmi jellemzőkkel rendelkező használt autók. 

Megnőtt az ellenőrzött piacterek szerepe 

A jelenlegi helyzetben a használt autót kereső vásárlók számára növekszik annak a kockázata, hogy nem megfelelő minőségű autóra tesznek szert. Ezért a korábbiaknál nagyobb szerep jut az ellenőrzött használtautó-piactereknek, amelyek kínálatában csak a megfelelően dokumentált előélettel rendelkező járművek jelenhetnek meg

Jellemző adat, hogy miközben a hazai gépjárműállomány átlagéletkora 14,7 év, a használtautó-import keretében pedig átlagosan 11,3 éves autók érkeznek az országba, a JóAutók.hu kínálatában szereplő használt személygépkocsik átlagéletkora 9 év. 

Ajánlott cikkek

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Iratkozzon fel hírlevelünkre és ne maradjon le legfrissebb híreinkről vagy éppen eseményeinkről. A hírlevélről később bármikor leiratkozhat.

Tudnivalók a JóAutók Garanciáról

Ezért ne hagyd ki a

-t

Ezért ne hagyd ki a

-t

JóAutók Bázis Garanciával védve vagy a legfájdalmasabb meghibásodások ellen:
  • motorra, váltóra 12 hónap / 20.000 km garancia
  • a futamidő alatt korlátlan számú alkalommal, alkalmanként bruttó 300.000 forintig javíthatsz
  • gyári, vagy gyárival azonos szintű alkatrészekkel, gyári szakértelemmel, 30.000 Ft-os önrésszel
JóAutók Bázis+ Garanciával még magasabb szinten véded autódat:
  • motorra, váltóra, turbóra 12 hónap / 20.000 km garancia
  • a futamidő alatt korlátlan számú alkalommal, alkalmanként bruttó 450.000 forintig javíthatsz
  • gyári, vagy gyárival azonos szintű alkatrészekkel, gyári szakértelemmel, önrész nélkül

A JóAutók Prémium Garancia a gyári garanciás új autókéval közel egyenértékű védelmet biztosít autód számára:

  • minden fixen beépített, nem kopó-forgó mechanikus, elektromos, elektronikus, pneumatikus és hidraulikus szerkezeti elemre 12 hónap / 20.000 km garancia
  • a futamidő alatt korlátlan számú alkalommal, alkalmanként maximum bruttó 1.000.000 forintig javíthatsz
  • gyári, vagy gyárival azonos szintű alkatrészekkel, gyári szakértelemmel, 50.000 Ft-os önrésszel
Ne vegyél használt autót JóAutók Garancia nélkül!
“Mikor érdemes a Garanciát preferálni a Szavatossággal szemben?” és hasonló érdekes kérdesek a GYIK-ban: