Az új hibridautók száma már a benzinesekét is előzi idén 

Sajtóközlemény 

Budapest, 2021. július 28. 

A dízeleladások aránya eközben 18 százalékra zuhant 

Jelentősen megugrott idén a hibrid hajtású személyautók eladási aránya Magyarországon: az első félévben forgalomba helyezett 64 800 autónak már 43 százaléka rendelkezett kiegészítő elektromos motorral, szemben a tavaly tapasztalt 27 százalékkal. A tisztán belső égésű motorral hajtott személyautók közül a benzinesek 37, a dízelesek pedig csupán 18 százalékos részaránnyal rendelkeznek, miközben a teljesen elektromos autók részaránya továbbra is 2 százalékon áll. 

A számok akkor is jelentős változásra utalnak, ha figyelembe vesszük, hogy a hibrid hajtású autók több mint kétharmada mild hibrid jármű: ezeknél haladáskor nem, csupán induláskor és dinamikus gyorsuláskor segít rá egy kis elektromos motor a belső égésű motorra a fékezés során nyert energiát hasznosítva – hangsúlyozza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – A hibridhajtás hazai elterjedésén sokat lendített, hogy olyan népszerű márkák kínálatában, mint például a Suzuki vagy a Fiat sem találunk már tiszta benzines modellt, mindegyik autó rendelkezik már elektromos rásegítéssel. Minderre a gyártókat elsősorban az idéntől szigorodó uniós károsanyag-kibocsátási normák kényszerítették: különösen a tömegesen eladott kis- és alsó-középkategóriás autók esetében tudnak így jelentős kibocsátási kvótát megtakarítani.” 

Folytatódik a dízelautók visszaszorulása 

A dízelautók visszaszorulásának trendje immár nyolcadik éve tart. Ez idő alatt részarányuk a forgalomba helyezett új személyautók körében 46-ról 18 százalékra csökkent. A dízelmotorral szemben tapasztalható bizalomvesztés leginkább arra vezethető vissza, hogy egyre több nyugati nagyvárosban vezetnek be komoly korlátozásokat a dízelüzemű személyautókkal szemben, ami növeli a bizonytalanságot a járművek jövőbeli használhatóságát illetően. 

A Budapest vezetése által néhány napja kilátásba helyezett jövőbeli korlátozások hatására várhatóan még tovább csökken majd az érdeklődés a dízelhajtású személyautók iránt – vetíti előre a JóAutók.hu szakértője. – Mint ismeretes, a főpolgármester még ebben az évben konkrét céldátumot tervez a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszteni a dízelautók forgalmának tilalmáról egyes övezetekben.” 

Úgy tűnik, a tisztán elektromos hajtású autók tömeges megjelenésére továbbra is várni kell. Az első félévben mindössze 1 227 új villanyautót értékesítettek, ami az összes értékesítés 2 százalékát teszi ki, az eladások pedig szorosan kapcsolódnak a rendszeresen meghirdetett vásárlási pályázatokhoz, amelyek a meghirdetést követően szinte azonnal ki is merülnek. A villanyautóknak egyelőre csupán egy kis része képes hatótávolságban megközelíteni a belső égésű motorral felszerelt autókat, ezeknek ára pedig a támogatás mellett is elérhetetlen ma még a fogyasztók szélesebb köre számára. 

A használtautó-importban tarolnak a benzines modellek 

A behozott használtautók között minden eddiginél nagyobb arányban szerepelnek a benzinmotorral hajtott példányok: részarányuk az első félévben elérte az 55 százalékot. A 8-10 éve az import kétharmadát is kitevő dízelhajtású járművek aránya jelenleg 37 százalékos. A továbbra is fenntartott viszonylagos népszerűség oka, hogy ezek az autók jelentős diszkonttal érhetők el benzines társaikhoz képest a korlátozásokat már korábban bevezető nyugati országok autópiacain, emellett a behozott autók között nagyobb arányban fordulnak elő a presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes) nagyobb méretű, korábban csak dízelmotorokkal ellátott modelljei. Az importban a részben vagy teljesen elektromos meghajtású autók részaránya az első félévben 8 százalékot tett ki. 

A teljes hazai személyautópark továbbra is főként benzines autókból áll. 2020 év végén a több mint 3,9 millió személygépkocsi 65 százalékában benzinmotor, 32 százalékában pedig dízelmotor üzemelt. Az alternatív meghajtású járművek szegmense egyelőre mindössze 3 százalékot tesz ki. 

Ajánlott cikkek

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Iratkozzon fel hírlevelünkre és ne maradjon le legfrissebb híreinkről vagy éppen eseményeinkről. A hírlevélről később bármikor leiratkozhat.

Tudnivalók a JóAutók Garanciáról

Ezért ne hagyd ki a

-t

Ezért ne hagyd ki a

-t

JóAutók Bázis Garanciával védve vagy a legfájdalmasabb meghibásodások ellen:
  • motorra, váltóra 12 hónap / 20.000 km garancia
  • a futamidő alatt korlátlan számú alkalommal, alkalmanként bruttó 300.000 forintig javíthatsz
  • gyári, vagy gyárival azonos szintű alkatrészekkel, gyári szakértelemmel, 30.000 Ft-os önrésszel
JóAutók Bázis+ Garanciával még magasabb szinten véded autódat:
  • motorra, váltóra, turbóra 12 hónap / 20.000 km garancia
  • a futamidő alatt korlátlan számú alkalommal, alkalmanként bruttó 450.000 forintig javíthatsz
  • gyári, vagy gyárival azonos szintű alkatrészekkel, gyári szakértelemmel, önrész nélkül

A JóAutók Prémium Garancia a gyári garanciás új autókéval közel egyenértékű védelmet biztosít autód számára:

  • minden fixen beépített, nem kopó-forgó mechanikus, elektromos, elektronikus, pneumatikus és hidraulikus szerkezeti elemre 12 hónap / 20.000 km garancia
  • a futamidő alatt korlátlan számú alkalommal, alkalmanként maximum bruttó 1.000.000 forintig javíthatsz
  • gyári, vagy gyárival azonos szintű alkatrészekkel, gyári szakértelemmel, 50.000 Ft-os önrésszel
Ne vegyél használt autót JóAutók Garancia nélkül!
“Mikor érdemes a Garanciát preferálni a Szavatossággal szemben?” és hasonló érdekes kérdesek a GYIK-ban: